mandag den 12. september 2011

Venindeløbet og alt kan lade sig gøre

Da jeg første gang løb 10 kilometer i træk, blev jeg fuldstændigt opfyldt af følelsen af, at når det kunne lade sig gøre for mig at træne mig op til at løbe så langt, så var der ikke længere noget der var umuligt.

Jeg har det stadig tit sådan, når jeg tænker på hvad der der sket med min kondition siden sidste år ved denneher tid og i går på vej til Amager viste det sig så, at alt rent faktisk KAN lade sig gøre:


Jeg havde knagme forsvoret at jeg nogensinde skulle køre bil i København, men her ser man lige mig passere rådhuspladsen. I god ro og orden og til stor morskab for min opmuntrende veninde, der talte mig igennem byen og endda overtalte mig til at gentage successen på hjemvejen også.

Nåmen Venindeløbet:

Vi startede med at stå i toiletkø i 20 minutter, før vi kastede os ind i de sidste fem minutters opvarmning på en ret så pløret og våd græsplæne.
Det havde vistnok regnet hele morgenen over Amagar strandpark, men lige før løbsstart brød solen frem og bagte ihærdigt på os gennem hele løbet.
Strandparken er overraskende gryde-agtig og kogende varm, kun på et enkelt stræk mærkede man lidt vind ude fra vandet, så det var en særdeles varm tur.

10 kilometer-ruten var to gange 5 kilometer og jeg var på forhånd lidt bekymret for det der med at skulle gennemløbe den samme rute to gange og modstå fristelsen til at luske i mål efter de første 5 kilometer, men det gik egentlig ret fint og uden alvorlige indvendinger fra min indre doven-diva.
Arrangørerne havde besluttet at 5 kilometer-løberne startede en halv time efter at 10'erne, så det passede lige med at jeg løb ind i en ny stime voldsom trængsel halvvejs gennem distancen og dét var frustrerende, for der var ikke meget plads at overhale på, og damer til kvindeløb giver bestemt ikke ved dørene.....eller plads i svingene eller nogensomhelst andre steder.

Jeg var splittet mellem trangen til at spæne afsted og løbe om kap og så lysten til at have mig en fredsommelig og komfortabel tur. Turen var også en formtest til mit løbeprogram og klog af skade efter at have løbet livet af mig til min sidste formtest, ville jeg ikke give den for meget gas til denne, blot for sidenhen at skulle justere i mit program.
Så jeg tog det altså rimeligt roligt og løb turen på 56.03 (ifølge endomondo).
Det er ny bedste tid på 10 kilometer for mig, men passede meget godt til løbeprogrammet, der kun blev justeret med et enkelt sekund. Så jeg får lov til at beholde mine komfortable intervaller lidt endnu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar