onsdag den 26. oktober 2011

Top 1 over dagens irriterende ting



Næsten ingen strøm på Ipod'en da jeg var klar i løbesko og ny-ankommet løbejakke fra Lillebælt halvmaraton.

I stedet fik jeg fornøjelsen af rytmen fra mit åndedræt og lyden af mine skridt og faktisk var det slet ikke så tosset endda. Det hjalp mig også til at holde fokus på det der med at holde hastighed og puls nede, så det gik lidt bedre end det plejer at gøre, selvom det ikke var så vigtigt på dagens tur, der kun var på 8 kilometer.

Jeg synes godt jeg kan mærke at intervallerne er hårdere for kroppen end almindelige løbeture i frivilligt tempo, hvor opskruet dette så end måtte være. Og at det tager længere tid at komme rigtigt til kræfter igen.
Ihvertfald føltes dagens ret rolige løbetur næsten ligeså hård som tidligere tiders ture med 20 sekunder/km hurtigere pace og jeg kan ikke finde andre forklaringer på at mine seneste løbeture har været lidt mere anstrengnde end de "plejede" at være før jeg nedkaldte intervallerne over mit løbeliv.

Fik jeg nævnt Lillebælt Halvmaraton-jakken? Ja, dét gjorde jeg vist!
Min flinke mand gav mig jo en VIP-billet til Lillebælt og med i købet fulgte så den her løbejakke, der kom med posten i dag.
Jakken er fra Geyser, som jeg ikke har andre erfaringer med, men det kan godt tænkes jeg skal have det, for jakken er ret så lækker.
Jeg ville have brugt min Nike-regnjakke i dag, for den er helt vindtæt og man holder varmen vældigt godt i den selvom den er helt tynd og let. Desværre er den HELT vindtæt, så der bliver lidt drivhusagtigt i den i løbet af 3 kilometers tid. Geyserjakken har ventilation på ryggen og den er næppe vandtæt, men den holder fint den isnende vind væk fra knoglerne uden drivhuseffekten, så dén er jeg glad for.

Der er et lille motionsløb i nærheden i weekenden som jeg overvejer at melde mig til bare lige for at snuppe det der formentlig bliver årets sidste mulighed for at løbe mig i smadder på en femmer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar