onsdag den 5. oktober 2011

Korte, langsomme ture

I går nussede jeg afsted på en kort tur i fredsommeligt tempo.

Det er jo fint nok, man blir jo alligevel varm af turen og den gode fornemmelse i kroppen får man jo også alligevel, selvom det går forholdsvis stilfærdigt og man ikke løber så langt.

Jeg kan godt huske fra lige før Powerrade, at det kan være svært at piske en god fornemmelse op, for ligeså snart jeg tænker det mindste "pyh - forpust", bliver jeg lammet af skræk ved tanken om at løbe 21,enmilliard kilometer om et par dage.
Det kan ligesom lige tage toppen af begejstringen.

I går løb jeg også med pulsbælte - det nye soft-strap pulsbælte er ikke det mindste ubehageligt at have på, så jeg kan jo ligeså godt indsamle informationerne og nørkle med dem.

Min max-puls er ret så høj. Omkring 198.
I sommers løb jeg et kuperet motionsløb på 5,5 kilometer og selvom jeg overvejede at grine hysterisk (eller kaste op) over at det bare blev VED med at gå opad (og jeg HADER bakker!!), så havde jeg et godt løb og det er faktisk stadig eet af de bedste løb jeg har deltaget i.
Bagefter var jeg ret overrasket over, at jeg de sidste par kilometer havde løbet med pulsen over 190, for selvom jeg havde været forpustet, så havde jeg slet ikke følt mig så presset som min puls antydede.

Jeg ved godt at puls er noget helt individuelt og at jeg ikke kan sammenligne løbefællers komfort-arbejdspuls 140 med min egen på 170, men selv når jeg regner og finder pulszoner og procenter, så synes jeg stadig det går fint ved 85%, mens min puls kun burde nå derop, når jeg virkelig går til den.

Det bliver spændende at se hvordan den arter sig på søndag.

Jeg håber på en bedre tid end sidst, men føler mig også lidt forskrækket over at mine forventninger nu er steget til mere end bare at gennemføre og nyde.
Det tempo jeg havde tænkt mig at holde føles fint nok på 10 kilometer, men mon det er for hurtigt til 21?
Foreløbig plan er at løbe rigtigt langsomt (6.15) den første omgang og så sætte lidt mere fart på den sidste omgang hvis jeg kan. Jeg håber det er nok til at slå 2.14 fra Powerrade.

Og ellers er det også ligemeget! Aftenen skal nemlig tilbringes hjemme i mors køkken (og fars vinkælder) og så har man jo på en måde allerede vundet, ikk?

3 kommentarer:

  1. Ihhhh det er jo lige om lidt, du napper de 21 km igen :o)))

    Jeg er sikker på du nok skal slå din "gamle" tid, hvor der er vilje er det vej ;o)

    SvarSlet
  2. Og ellers må jeg overbevise mig selv om, at det er sejr nok at løbe 21,1 een gang til, ikk? =)
    Pyt, jeg glæder mig ihvertfald.

    SvarSlet
  3. Spændende med tiden, men husk man ikke kan sammenligne helt selv om distancen er den samme. Vind, vejr, bakker osv. vil være anderledes fra gang til gang.

    2:14 er en flot tid....den kunne jeg godt drømme om selv :)

    Rigtig godt løb.

    SvarSlet