søndag den 30. oktober 2011

Sillebroløbet

5 kilometer i Frederikssund i dag, desværre uden at nærme mig min PR, selvom jeg havde tænkt mig at slå den.

Jeg har ikke rigtigt løbet de korte, hurtige distancer siden Powerrade Halvmaraton, men jeg er begyndt på intervaller (så småt, jaja) og mit almindelige komfort-tempo er også blevet hurtigere siden jeg løb min hurtigste 5'er, så jeg troede egentlig bare jeg skulle give den noget gas og så ville tiden blive god (bedre).
Det blev den ikke.

På ruten skulle vi holde tilbag for biler et par steder undervejs og bortset fra at det tog lidt tid, synes jeg også det var enormt frustrerende og ødelagde rytme og koncentration.
Ruten var omtrent 100 meter kortere end mit gps-ur målte 5 kilometer til at være, så for at få en tid jeg kunne sammenligne på 5 kilometer, måtte jeg løb lidt tilskuerslalom og tage de sidste par meter på vejen bag ved målet. Og det blev så ikke ligefrem i spurt...

Men det der i sidste ende ødelagde det for mig var selvfølgelig mig selv.

Da jeg satte min hurtigste tid til Hornbækløbet var det ret så ubehageligt og jeg løb virkelig ALT hvad jeg kunne og havde absolut ikke mere at give på noget tidspunkt undervejs. Det gjorde ondt allevegne, mine ben blev tunge som bly og jeg var helt lammet i lårene i to dage efter.
I dag kunne jeg sagtens huske hvordan dét havde føltes og ventede og frygtede det tidspunkt hvor det blev så hårdt. Og så holder man jo lidt igen, jeg gør ihvertfald, og så bliver resultatet jo derefter, også selvom jeg godt nok opdagede at jeg ikke anstrengte mig så meget som jeg kunne ude omkring 3 kilometer.

Men så ved jeg da i det mindste hvad jeg skal arbejde med og jeg skal selvføgelig nok få slået den PR!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar