mandag den 1. august 2011

Nyt "almindeligt" tempo

Stod tidligt op i morges for at nå dagens løbetur.
I løbet af natten havde jeg flere gange lidt bekymret konstateret at jeg godtnok stadig var lidt øm og stiv i lægmusklerne, men klokken 6 sprang ("sprang" *suk*) jeg ud af sengen og i løbeskoene.

Mit nye "almindelige" tempo på 5.40 - 5.50 havde taget pippet lidt fra mig allerede før jeg startede, for jeg synes det lyder frygteligt hurtigt og anstrengende, så jeg besluttede mig i sidste sekund for at løbe en ny ud-og-hjem-rute, for at slippe for den sædvanlige 8 kilometerstur som jeg kender alt, alt, ALT for godt.

Ud-og-hjem-ruten var også demoraliserende kedelig, men jeg skruede op for musikken og lagde kræfterne i. Jeg besluttede at en hastighed i underkanten af det forlangte tidsinterval også ville være i orden og godt halvvejs tænkte jeg på, hvordan jeg mon kunne få sat tempoet i programmet lidt ned.
Men jeg glemte helt at kigge på uret for at tjekke, nok mest fordi jeg var bange for at jeg løb endnu langsommere end jeg troede.

Og da jeg så kom hjem viste det sig at min gennemsnitstid over 8 kilometer var 4 sekunder for hurtig!
Yay!
Faktisk har jeg holdt mig på den hurtige side af intervallet hele vejen og dét var jo en dejlig opmuntring, for selvom turen føltes hård, tog den ikke helt mdet fra mig og jeg ér klar igen, til 3 kilometers indlagt tempotur i min 8 kilometer-tur på onsdag.
Men jeg må hellere få overvejet nogle nye ruter (eller en meget spændende roman på Ipod'en) før jeg går ud af mit gode skind af kedsomhed på min gamle rute.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar