søndag den 14. august 2011

Sidste lange tur før halvmaraton

I dag trådte jeg så helt ud af mit rigtige træningsprogram, og løb den sidste lange tur - 12 kilometer -  før Powerade København halvmaraton.

Det var en temmeligt hård tur, jeg synes mine ben holdt op med at være friske 100 meter efter at jeg følte mig ordentligt varm, så moralen var knagme lav da jeg kom hjem.
Men så kom jeg i tanker om min hurtige 10 kilometer (ny PR) i fredags - den havde jeg faktisk glemt alt om mens jeg løb derude og bandede for mig selv i dag - og måske var det den der stadig sad lidt i mine halvtunge ben.

Jeg forsøgte mig også med at drikke energidrik undervejs og ydr, hvor blir man klistret i munden af dét.
Min plan er selv at medbringe energidrik som jeg "kender" og ved min mave godt kan tåle, og så forsyne mig med et par mundfulde vand ved depoterne. Normalt drikker jeg ikke ret meget undervejs og jeg har tidligere ikke medbragt andet end vand. Men jeg har heller aldrig løbet længere end 16 kilometer, og dér løb jeg ihvertfald tør for sukker!

I dag blev jeg dog også ekstremt irriteret på mit væskebælte, så jeg ved ikke rigtigt. Måske skulle jeg prøve at se om jeg kan få fat på noget af det der Powerade der blir serveret i depoterne og se hvordan dét virker. Jeg har hørt det godt kan være lidt hårdt ved maven.

Jeg tager to - tre små ture på omkring 5 kilometer i løbet af næste uge og håber jeg er frisk og fyldt af energi og løbelyst på søndag. På de små ture må jeg så også lige medbringe væskebælte og se om ikke jeg kan forlige mig med det igen, for det ville jo være praktisk at have med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar