fredag den 12. august 2011

8 km progressivt løb plus to for at blære mig

Jeg har flyttet rundt i mit halvmaratonprogram efter alle kunstens regler med henblik på at løbe den famøse distance allerede om en uges tid istedet for om en måned og i dag bød programmet på den sidste progressionstur før de store 21,1

Jeg kan ellers rigtigt godt lide progressionsturene.
Princippet er at distancen deles op i fire lige store dele. Første del løbes ret langsomt, anden del i almindeligt friskt tempo, tredie del sådan ret så hurtigt og fjerde del er "afjogning" i det langsomme tempo igen.
Jeg har det tit lidt svært med at løbe langsomt nok i første og sidste interval og det hurtige interval er lige så hurtigt, at jeg lige når at overveje at brænde mine løbesko før det er forbi. Men det er en god tur, der flytter lidt på ens grænser.

I dag havde jeg rigtigt svært ved at følge med op i det hurtige tempo, men jeg nåede til min overraskelse lige akkurat ind i tidsintervallet. I virkeligheden ville jeg faktisk også hellere løbe en lidt længere tur i roligt tempo, så da mine 8 kilometers progressionsløb var overstået, tog jeg lige en lille omvej hjem og fik turen op på lige over 10 kilometer.
Så lykkedes det mig også samtidig at slå min mands 10 kilometer PR. Gælder jo om at sørge for at han bliver ved med at have noget at løbe efter, ing?

Dagens omvej gik forbi et lokalt supermarked.
Jeg har løbet tværs over Amalienborg slotsplads og forbi den lille havfrue i turist-myldretid uden at folk har gloet så meget som i dag ude foran købmanden.

Måske var det min flotte neon-grønne/gule løbe tshirt?



Man blir faktisk en lille smule svimmel hvis man ser direkte på den når solen skinner....tøhø

Ingen kommentarer:

Send en kommentar