onsdag den 10. august 2011

Livet set fra løbebåndet #2

Der er ikke meget at underholde sig med, når man tramper afsted på løbebåndet som jeg gjorde en hel del i vinters.

I mit motionscenter vender løbebåndene sådan at man har udsigt over træningslokalet, men for det meste skruer jeg højt op for min Ipod, indstiller blikket på uendeligt og lægger kræfterne i den indre diskussion om hvad i alverden det er man laver der. Skulle man ikke hellere sætte sig lidt? Var der ikke kaffe ude i receptionen ved de der dybe sofaer?...og så videre i dén dur.

En dag i januar, var der en af bodybuilderne der lagde an til noget med vægte på sådan en ehem...løftebænk (?) lige foran mig, og da jeg vagt havde registreret at han traskede frem og tilbage i mit synsfelt en ti minutters tid, kunne jeg ikke lade være med at kigge efter hvad han lavede.

Han satte vægte på en vægtstang. Så fjernede han nogen igen og placerede nogle nye. Så sad han lidt på bænken og tog en tår af sin energi-drik, før han pludselig rejste sig, tørrede sig i ansigtet med sit håndklæde og gik ud af mit synsfelt Så kom han tilbage. Sad lidt på bænken, kontrollerede vægtene. Skiftede et par vægte ud og sad lidt igen....Efter lidt tid gik det op for mig at han slet ikke havde løftet den der vægtstang med vægte på een eneste gang, men da jeg havde løbet 5 kilometer var der gået en halv times tid (32 minutter og 23 sekunder tøhø) og den muskuløse dreng havde stadig ikke løftet andet end sin energidrik.

Bare det var ligeså let at løbetræne....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar