fredag den 26. august 2011

Tilbage til løberutinerne

Selvom jeg ikke bemærkede nogen særlig ømhed efter min rigtigt lange løbetur i søndags, har det alligevel taget noget tid at komme tilbage til normal løberutine.

Jeg besluttede at "trappe op" på samme måde som jeg trappede ned før halvmaratonen, nemlig med to korte løbeture på omkring 5 kilometer i særdeles fredsommeligt tempo.

Det gik fint, ingen ømhed nogensteder, men holddaop hvor var der bare INGEN fart i benene.

I går løb jeg den sidste "restitutionstur" sammen med den kollega, der veloplagt gennemførte sit debutmaraton på Samsø på 5 timer og 13 minutter. Han havde haft bundet sine sko forkert og for stramt og det havde han stadig nogen gener efter, men bortset fra det var han vist også ovre den værste ømhed, selvom han ikke ligefrem pressede på for at få mere fart på undervejs.

I dag tog jeg så fat på mit løbeprogram igen og løb 8 kilometer lidt hurtigere.
Jeg havde stadig lidt problemer med at holde farten helt så høj (altså "høj") som jeg egentlig havde tænkt mig, men undskylder mig med.......mjae, mon ikke jeg stadig kan påkalde mig lidt træthed efter i søndags? Udover dét blæste det meget og der hvor der var læ var der urimeligt varmt og lummert.
Under alle omstændigheder var jeg kun 6 sekunder langsommere end den gennemsnitspace jeg skulle have ramt, så det skulle være muligt at komme tilbage til en fornuftig hastighed.
Det føles bare så fristende og behageligt at falde tilbage i det rolige tempo hvor man bare kan lunte afsted forevigt....eller ihvertfald 21,1 kilometer, tøhø.

I Oktober er jeg rigtigt færdig med mit halvmaratonprogram, og jeg vil gerne nå (mindst) et halvmaraton mere i år, så jeg må igang med at se på løbskalendere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar