tirsdag den 24. januar 2012

Hop! Hop!

I dag har været en lidt skræmmende dag, for i dag var den dag hvor jeg havde meldt mig til det første fitness-hold nogensinde og så i et helt nyt center jeg aldrig havde besøgt før.

Sjipning - hvor svært kan det være?
Min søn troede han havde hørt forkert da jeg fortalte hvad jeg skulle og kommenterede projektet med en tør bemærkning om, at arj-mor, du ved da godt hvordan man sjipper?!?

Jeg ved godt hvordan man sjipper, men jeg ved ingenting om hvordan de der hold fungerer og frygtede da helt sikkert en sadistisk instruktør på speed og faktisk blev jeg en lille smule bange mens jeg varmede op med en kilometers løbebåndsløb til lyden af høj, taktfast musik og en særdeles bestemt kommando-stemme fra holdtræningsrummet. *gys*

Efter lidt indledende klumren og snublen rundt i sjippetov, fik jeg en god fornemmelse af det og SÅ kørte det bare derudaf.
Instruktøren var....ikke sød, nej, men heller ikke det mindste sur eller streng og når folk trak sig og holdt lidt uautoriseret pause, skældte hun ikke ud.
Selv sjippede jeg mig selv over benene med jævne mellemrum når det blev rigtigt hårdt og efter den lille udkludringspause fik jeg hurtigt pusten og kunne klø på igen.

Det føltes som fin konditionstræning og en hel del sjovere end crosstræneren. Mange muskler blev aktiveret og jeg havde god gavn af mit fokus på kropsholdning og den instinktive, fjedrende landing på forfoden, der er en del af det dersens barfods-løb.
Jeg synes tiden og sveden var rigtigt godt givet ud, og jeg skal helt klart have mere af dét!

Undervejs var der to indlagte "pauser" med lidt bold-styrketræning, der heldigvis føltes pærenemt og helt afslappende efter min grundige core-træning hjemme på stuegulvet, så jeg er omgående blevet stor fan af bold-træning og det er det næste hold jeg skal prøve.


2 kommentarer:

  1. Hvad hed timen? Boksetræning?

    Skal du have skinnebensbeskyttere på til næste time? :-)

    SvarSlet
  2. Ha - skinnebensbeskyttere. Kunne godt være instruktørens mod faldt lidt, hvis man mødte op med sådan nogen.
    Holdet hedder "Quick Sjip" (Fitness World), det går udelukkende ud på at sjippe, og så de der korte "pauser" med styrketræning.

    SvarSlet