søndag den 10. juni 2012

Et sundhedsspor mere

Inspireret af Kirstens kommentar fra forleden, om at bruge et sundhedsspor til at løbe omgange på, lagde jeg lørdagens løbetur ud omkring sundhedssporet på Melby Overdrev og testløb ruten i en tid, der heldigvis sikrede mig en plads i det grønne, god kondi-felt på tabellen.
Det hjalp sikkert at jeg denne gang hverken medbragte sludrende datter eller is.

Sundhedssporet i Melby er dog ikke udpræget velegnet til at løbe på, da der er rigtigt mange rødder og endda et par stykker sti med provokerende løst sand, så i dag lokkede (og tvang) jeg hele familien afsted til Hundested, for at inspicere det cirka 2,3 kilometer lange spor i Ullerød skov.



Hvis man ikke lige ved det, så ligner det her jo en helt almindelig familie i skoven.
I virkeligheden er drengen bagerst ikke en 9 årig, der modvilligt har fjernet sig fra computeren, men derimod selveste The Wizard of Awesome and the Knight of Charges. Eller det blev han ihvertfald, da hans far fandt den der pind stav til ham.
Senere på turen blev han også til The Assasin of Strangers og da han foretog et voldsomt stormangreb gennem den mudderpøl, der kort forinden nær havde nedlagt hans søster, var jeg ved at besvime af fnis ved tanken om selveste The Wizard of Awesome på rumpen i pløret.

Trods plørepølen var Hundestedruten velegnet til løbeture, komplet med et madpakkehus undervejs, hvor man kan udstationere en velvillig vandpost, hvis man skal løbe rigtigt mange omgange.
Skoven var tæt og gav god ly for blæst, så jeg er sikker på det kan blive en løberute man godt gider køre efter en gang i mellem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar