søndag den 8. april 2012

Ny maxpuls

Jeg glemte lige at dele min forundring over min maxpuls som den så ud på endomondo (og i det dersens garminprogram man læser ind i) efter dagens tur.


Hvis man skulle gå ud fra den der tommelfingerregel om, at ens maxpuls = 220 minus ens alder, så er jeg slet ikke født endnu!

237 bpm, det var alligevel en ret høj puls, ing?

På det seneste er min pulsmåler regelmæssigt flippet ud, og har registreret nogle perioder med vildt høj puls og i dag er den da gået helt agurk.
Jeg kunne ikke lide at løbe med den hårde pulsmåler, der fulgte med mit 310 forerunner, så jeg købte en soft-strap og det er den der nu tilsyneladende er stået af. Øv.

Pulsmålinger som den jeg havde med hjem i dag kan jeg i hvertfald overhovedet ikke bruge til noget.

2 kommentarer:

  1. Det er så trist, at komme hjem og så sådan en måling.

    SvarSlet
  2. Den der med 220 minus ens alder, kan man ikke bruge til noget. Den er kun udtryk for et gennemsnit. Der er så kæmpe stor forskel på maxpuls, så du er nødt til at få målt den rigtigt. Du skal presses helt derud, hvor du er ved at dø, og der skal gives meget gas, at du ikke selv er i stand til at aflæse tallene på dit pulsur.

    SvarSlet