fredag den 10. februar 2012

Videre på flade sko

Jeg løber stadig indendørs og der sker jo ikke så meget på sådan et løbebånd, men jeg har haft god tid til at finde mig til rette i Terra Plana Neo-skoene, som jeg stadig er vildt begejstret for, bortset fra lidt størrelses-blues.
De passer ved første øjekast/skridt sådan set meget godt, men tæerne bliver bare så glade for al den gode plads, at når man har løbet tre kilometer og foden måske er gledet lidt frem i skoene, så bliver det alligevel vildt irriterende hvis tæerne kan ramme skoene ude foran og jeg er taget hjem fra motionscenteret med let ømme negle et par gange.

Jeg har brugt de tyndest mulige løbesokker uden at det hjælap og da det desværre viste sig, at det jeg troede var en prøv-den-og-hvis-ikke-den-passer-sender-du-den-bare-retur-garanti fra den webshop hvor skoene var købt ikke gjaldt hvis man havde bevæget sig rundt i skoene, brugte jeg nogen tid på lede efter en anden forretning der solgte samme model, eftersom jeg lige havde givet 750,- for at finde ud af hvor jeg ihvertfald skulle købe sko igen.
Men nu er de på vej og heldigvis kan jeg godt løbe i de "små" mens jeg venter.



3 kommentarer:

  1. Hej Annie

    Har du prøvet at løbe i dem uden indersålen?

    Jeg har mine Evo i to forskellige størrelser: Et par i str. 43, som jeg løber i uden indersålen, og et par i str. 44, som jeg løber i med indersålen, hvis jeg løber, hvor der er mange sten. Min mor har fjernet indersålen i sine Neo, og min kone løber også uden i sine Evo.

    vh. Peter :-)

    SvarSlet
  2. Hej Peter

    Jeg har pillet lidt ved indersålen, men jeg har ikke rigtigt haft mod til at pille den helt ud. Jeg tror også nok jeg tænkte, at det jo næppe gør meget for længden af skoen, men det skal da prøves, tak for tip!

    SvarSlet
  3. For mig betyder indersålen som nævnt en hel skolstørrelse i forskel (også i længden). Så giv det en chance. Når du benytter dem på løbebånd, tror jeg faktisk, du vil synes godt om den endnu bedre fornemmelse for underlaget, som du får uden indersålen.

    SvarSlet