torsdag den 23. februar 2012

D-vitaminer og masser af dem!

I tirsdags løb jeg en lille, hurtig og hård tur i Terra Plana'erne.
Der var god fart på, men også en del vind (jeg hader modvind endnu mere end bakker) og jeg blev ret hurtigt træt.
Det er underligt at det nogengange er sådan, men så er der ikke andet at gøre end at glæde sig over at turen er overstået, når man er hjemme igen.

I går havde min mand lokket mig til at afløse til badminton, hvor han hver onsdag spiller sammen med to andre mænd og en elite-spiller-dame i et tempo og på et niveau, der sender ham hjem på hænder og knæ og med en ret så forsigtig måde at bevæge sig rundt på dagen efter.
Mine badmintonevner begrænser sig til lidt tjatteri med børnene om sommeren, hvor det meste af tiden går med at samle fjerbolden op, så jeg var noget bekymret.
Heldigvis var der yderligere forfald i kliken, så vi endte med en hyggelig double med en af de faste spillere og hans teenagedatter, der var ligeså urutineret som jeg, men i dag har jeg været øm de særeste steder og været ret opmærksom på hver eneste bevægelse med min ketcher-arm. Men i går var det sjovt!

I dag trak jeg i mine almindelige New Balance-sko med planer om en længere tur end den seneste måned har budt på. Jeg må hellere se at komme lidt mere vidt omkring med tanke på mine halvmaratonplaner omkring Lillebælt til maj, men mine lægmuskler beder mig venligt, men bestemt om lige at tage det lidt roligt med Terra Plana-skoene, så på med noget mere støddæmpning, ihvertfald et par gange om ugen.

Jeg prøvede at holde fast i forfods-vanerne, men på ujævne stier og smattede sommerhus-veje var det svært at holde stilen og jeg landede længere tilbage på foden. Det var en fin tur, der var lang nok til lidt fordybelse og det var sjovt at eksperimenter mere med løbestilen i almindelige sko. Det gik rigtigt godt, men jeg løber hurtigere i Terra Plana-skoene!

Jeg ønsker mig en mellemting mellem mine almindelige sko og Terra Planaerne som for eksempel New balance Minimus, men jeg tror nok jeg har overskredet sko-budgettet for de næste par år, så det må lige vente nogle kilometer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar