søndag den 4. december 2011

Julestjerneløbet

I den forløbne uge har jeg haft lidt problemer med at nå at løbe de ture jeg gerne ville, til gengæld har jeg fået købt næsten alle mine julegaver.

Fredag var jeg til julefrokost og lad mig bare sige det sådan, at jeg ikke trives godt med årets snaps, juleøl og så meget sent i seng, så lørdag følte jeg mig helt ude af facon og var desuden hyret til en frivillig julebingo-tjans i golfklubben, der trak ud over hele eftermiddagen.

Søndag følte jeg mig godtnok stadig temmeligt dårligt rustet til at spurte ti kilometer på en "let kuperet" rute (ja, jeg tror på underdrivelsen hver gang) og jeg tror jeg ville være blevet hjemme, hvis ikke jeg havde aftalt at følges med nogen.

Selve løbet er en frisk afveksling, bortset fra at hele ruten gik enten op eller ned, ikke mange meter fredsommeligt ligeud dér.
Man løber ind midt i skoven og herfra ud og tilbage ad stierne i stjernefacon, i midten af "julestjernen" er der så et depot med vand og saftevand. Man kan løbe 5, 10 eller 15 kilometer.

Jeg lagde for hurtigt ud, fordi jeg ikke forestillede mig hvor trælse de der bakker ville være og det hævnede sig lige efter fem kilometer, hvor jeg slet ikke gad mere og endte med at gå 20 meter op ad en bakke. Jeg har ikke prøvet at gå (frivilligt) i et motionsløb før, så det var en lidt bitter pille at sluge, men efter bakken kom depotet og så ventede kun tre korte ud-og-hjem-ture og så tog jeg det roligt og så gik det alligevel.
Men det var ikke en tur jeg sådan rigtigt nød, og tiden er heller ikke ligefrem noget at prale af. Til gengæld fik je i det mindste min puls op over 190 igen. Ikke at det var noget behageligt gensyn, men så ved jeg da at den godt kan komme derop ad endnu.

I den kommende uge skal jeg have depoterne fyldt op med noget ordentlig, sund mad og passe min nattesøvn, og så er jeg nok nødt til at forsøge at slå en eller anden personlig rekord.

2 kommentarer:

  1. Ja ja, sådan nogen løb er der også....
    Næste gang bliver det bedre. Det er utroligt hvor meget sådan noget natteroderi kan influere på løb - ved jeg af bitter erfaring!

    SvarSlet
  2. Jeg synes ellers ikke altid jeg har mærket voldsom effekt af GOD forbredelse før et løb, men her er så ihvertfald et eksempel på hvad der sker hvis man slet ikke forsøger at forberede sig en lille smule og i det midnste passe sin søvn op til t løb. Hm. Så ved jeg det og så behøver det ikke gentage sig =)

    SvarSlet