mandag den 5. december 2011

I regn og slud

Mens jeg sad på kontoret sidst på formiddagen, blev det pludselig buldrende mørkt udenfor og kort efter kunne jeg måbende se til, men det vælted ned med et ordentligt læs regn og slud.
Jeg følte mig hensat til sidste år i slutningn af november, hvor lignende vejr nær havde taget løbepippet fuldstændigt fra mig da jeg løb den mest rædselsfulde tur i slud, blæst og tre graders varme.
I stedet tog jeg mod til mig og tilbragte nogle måneder i motionscenteret, men da jeg trist sad og kiggede på dagens nedbør kunne jeg godt mærke, at jeg godt vil vente lidt med at trække indendøre til bodybuilderne, selvom det bliver sværere og sværere at motivere mig til at løbe i temperaturer hvor jeg kæmper med kolde fingre og frossen næse undervejs.

Faktisk er mine ben lidt ømme efter søndagens motionsløb, men jeg endte alligevel med at kaste mig i løbetøjet og bevæbnet med handsker og en hjemmestrikket buff kom jeg alligevel afsted lige midt i en solstråle og endte med at have en herlig tur i rigtigt fint tempo og med en væsentligt bedre og lavere puls end til julestjerneløbs-torturen.

Når jeg skal afsted igen på onsdag, tror jeg nu nok jeg vælger vintertightsene, for det blev godtnok lidt koldt om lårene i 3 graders varme og temmeligt meget blæst.

3 kommentarer:

  1. Ja, det er sejt at komme ud nu. Men man bliver lidt glad og stolt når det sker.....

    SvarSlet
  2. Vejret er ikke det der øger motivationen i denne her tid, men når man som du er i så god form er det måske nemmere, at forsætte indendøre. Jeg venter vist bare på lidt forår :-)

    SvarSlet
  3. I dag var det faktisk fint vej og føltes næsten lunt, selvom termometeret forsøgte at skræmme mig med 3,6 grader.
    Jeg synes det er SÅ svært at tage beslutningen om at rykke ind, for det ér lidt mere omstændeligt at pakke taske, starte bilen og køre i motionscenteret. Og så at svede sig gennem et helt sæt tøj i selskab med en flok fremmede mennesker.....arj. Jeg vil alligevel hellere løbe ude så længe som muligt. Og når jg fryser minder jeg mig selv om hvor benhårdt det var at løbe i 20 graders varme, så går det =)

    SvarSlet