tirsdag den 31. juli 2012

Der findes ikke dårligt vejr...

Det går bedre med min ømme hofte.
Heldigvis, for jeg er virkelig overraskende dårlig til at hakke bremserne i og lade helt være med at løbe.

I dag løb jeg en tur, der skulle have været på 8 kilometer, men som blev kortet af på grund af et vildt tordenvejr med et voldsomt skybrud.
Lige da det startede nåede jeg i "læ" i skoven, men regnen kom så voldsomt at det var som at stå under en bruser, selv inde i skoven, jeg kunne slet ikke se hvor jeg løb.
Under en bro stoppede jeg for at ringe hjem og berolige min familie med at alt var vel og jeg var på vej hjem og de sad nærmest i bilen på vej ud for at finde mig og redde mig fra en trist druknedød i regnvejret, så da der var et langt åbent stykke jeg tøvede noget med at passere med lyn og torden om ørerne, aftalte vi at mødes cirka en kilometer hjemmefra.

Men smukt var det, sikke et lys, da regnen stilnede af og det begyndte at klare op.

På turen fokuserede jeg på at det først og fremmest ikke skulle gøre ondt i min hofte mens jeg løb og heldigvis var ømheden så upåtrængende at jeg kun bemærkede den fordi jeg var superopmærksom på den (ligesom i: Skrækslagen for at fremprovokere yderligere besvær med dén)

Dernæst tænkte jeg på, at min træningseffekt i følge Garmin på de seneste ture har været lidt rigelig høj, sikkert på grund af høj puls som varmen nok kan påtage sig en del af skylden for, så et af dagens mål var også at holde pulsen nede undervejs og også det gik rigtigt godt og jeg vendte hjem med stort overskud og følelsen af at have haft en dejlig løbetur.

4 kommentarer:

  1. Det lader til at det danske klima bliver mere og mere dramatisk, og tvinger os til at lægge vores planer om undervejs.
    Heldigvis holder det sig stadig oftest på den rigtige side af grænsen mellem spændende og katastrofalt.

    Dejligt at høre at hoften har det bedre.

    SvarSlet
  2. Løbe med smerter i hofter...er det klogt? Jeg synes jeg har hørt eller læst, at smerter ikke skal løbes væk :-)

    Har selv lige besøgt knoglebrækkeren der synes det var en ret dårlig ide, at jeg havde forsøgt den taktik med et mega ømt korsben.

    Vejret lyder nu altså noget barsk, så forstår godt familien var klar til hurtig afhentning :-)

    SvarSlet
  3. Hej Pernille.
    Lige nu går det op for mig, hvorfor overskriften virkede bekendt, da jeg skrev den :)
    Endnu en bekræftelse af det vilde vejr, for det var bestemt bemærkelsesværdige mængder vand der kom ned.
    "Smart vejr", kalder min bror det. Bad og motion på een gang.....

    SvarSlet
  4. Hej Fru E,
    Nej, naturligvis er det ikke klogt. Men jeg gør regelmæssigt dumme ting og slipper heldigt fra det og heldigvis ser det også ud til at jeg slipper nådigt om ved at skrue ned for intensitet og mængde, i stedet for at stoppe helt med at løbe.
    Og undervejs har jeg genopdaget cykling, der viser sig at være en hel del sjovere end jeg troede. Venlig træning, der bekommer en øm hofte godt.
    God bedring med dig også.

    SvarSlet