fredag den 5. oktober 2012

Og i gang igen

Det blev en helt kort flirt med løbeprogrammet, for de kommanderede bip og brum viste sig i denne omgang at være mere irriterende end motiverende.

På Endomondo var der en af mine kontakter, der foreslog at jeg skulle lade løbelysten og benene bestemme tempo og distance og da jeg var færdig med at more mig over hvad det ville ende med.....lidt ligesom at sætte en meget doven ræv til at passe en køkkenhave (??!?..?) prøvede jeg alligevel og så viste det sig at det faktisk fungerede meget godt og distancerne og entusiasmen begynder igen forsigtigt at ligne noget. Jeg har lyst til at løbe igen.

Mine gode løbesko havde 1000 kilometers jubilæum for nogen tid siden, men jeg har ikke mærket nogen alvorlige slidsymptomer endnu, så jeg tøvede med at købe nye. Men da løbeshop.dk havde et rigtigt godt tilbud på blandt andet mine løbesko, slog jeg alligevel til og købte nye.

Efter den første løbetur i nye sko, hvorunder jeg kom i tanker om hvor irriterende nye løbesko er til man får justeret snøringen, undrede jeg mig lidt over, hvor meget 1000 kilometer gør ved et par sko...


Indtil jeg stillede de nye ved siden af de gamle, syntes jeg egentlig de så meget pæne ud, i betragtning af hvor langt de har løbet i al slags vejr.

Ved samme lejlighed kastede jeg et blik på et par af mine yndlingsløbestrømper, der muligvis har været med ligeså længe som løbeskoene, inklusiv timevis i vaskemaskinen...


Heldigvis er der masser af afløsere til strømperne i skufferne med løbetøj.

1 kommentar:

  1. Du bliver nødt til at få dig nogle flere løbesko (og -strømper). Der er ikke noget, der kan give et motivationsboost som nyt udstyr. Sådan er vi i hvert fald nogle, der har det... Prøv evt. et par trailsko, der ligefrem indbyder tila mudder og smutture væk fra de vante ruter. :-)

    SvarSlet