torsdag den 20. september 2012

Op på jernhesten

Efter Powerade -og for den sags skyld også før - har jeg haft lidt problemer med løbelysten.
Jeg tror det startede da jeg var småskadet i sommerferien netop som jeg var topmotiveret for intervallerne som et led i forberedelserne til halvmaratonet.
Det var somom at løbebegejstringen dampede lidt af, da målet om 21,1 kilometer på under to timer forsvandt i tågen mens jeg stod tilbage med ondt i hoften og skar tænder af skuffelse.

Jeg fejrede Powerade med en rask lille forkølelse, der lige knap forhindrede mig i at løbe, men som forsynede mig med masser af snot, øm hals og småfeber om eftermiddagen.

Jeg synes det er svært at komme rigtigt igang igen, men nu forsøger jeg mig med et "hold formen" program fra mit-løbeprogram.dk
Som de andre programmer på siden lægger man træninger direkte ind i sit ur, der så lystigt bipper og dikterer når man løber for stærkt eller for langsomt.
Der er masser af action i programmet, der er spækket med tempoture, fartleg, tests og intervaller, så det er meget afvekslende og der er ikke mange ture i "almindeligt tempo".
Jeg tror det kan tænde gnisten lidt igen, selvom oddsene er lidt barske, nu hvor det er temmeligt koldt og blæsende.

I dag så vinden dog fredsommelig ud, når man vel at mærke kiggede ud af et bestemt vindue i huset og det lignede rimeligt okay vejr til en cykeltur, når man omhyggeligt undlod at kigge på termometeret og tænke på ting som chillfaktor.
For at være ærlig var det temmeligt koldt og lige rigeligt blæsende, men jeg havde lyst til en hæsblæsende cykeltur og det regnede ikke, så afsted gik det over stok og sten og med en ekstra tur op og ned ad en lang bakke bare for sjov. Meget dejligt og supergodt for humøret.

Det var rigtigt koldt på maven og armene, så jeg må trække i en uldundertrøje næste gang og finde på noget med en let, vindtæt løbejakke.
Sådan en tur giver masser af ideer til ønskelisten og efter at have viklet mit snørebånd ud af den ene pedal, tror jeg også jeg er ved at være moden til at skrive cykelsko og klikpedaler på.


1 kommentar:

  1. Noget vindstoppende på kroppen (torso) og måske på lårene gør underværker for det behagelige i cykling.

    Cykelsko og klikpedaler. Ja, køb det. Det gør også underværker.

    SvarSlet