onsdag den 28. marts 2012

PolarPak Moflow Væskebælte

Jeg ved jo godt at jeg har uendeligt lidt tålmodighed med nyt udstyr. I virkeligheden gider jeg slet ikke forsøge at vænne mig til nye ting og opdage at et ur sidder for løst eller stramt, en pulsmåler gnaver eller det går bare ikke med den ny frisure der ikke kan sættes af vejen i en hestehale (det har virkelig været en udfordring at løse dét problem!)

Og jeg har inderligt hadet forsøgene på at løbe med væskeforsyninger, selvom jeg en overgang næsten affandt mig med et let modereret væskebælte med løse flasker fra....hm....Sportmaster tror jeg det var. Men selvfølgelig var der også alle mulige ting galt med det.

Faktisk havde jeg helt glemt min modvilje mod fornyelser, da jeg spændte det her væskebælte på forud for dagens korte løbetur. Bare lige for at prøve det på en kort distance først.

Men jeg havde ikke løbet mange skridt, før jeg var ved at gå ud af mit gode skind over de påtrængende, rytmiske vip og bump over lænden. Ei!!!!
Der er ikke nogen elastik i bæltet, så man skal stramme det til, og det skal åbenbart sidde noget tættere end man sådan lige først tror, men da jeg først havde fået styr på det, så sad det faktisk rigtigt fint og godt til og var ikke spor irriterende.

Væskeblæren kan pumpes op med luft og sættes under tryk, så man får sprøjtet vand ud i munden når man bider i det der mundstykke, men jeg turde ikke udfordre min tålmodighed med skvulp oveni bælte-frustrationerne, så det forsøgte jeg mig ikke med i denne omgang.
Det virker også fint at suge sig til en tår vand undervejs.



Slangen fra væskeblæren er ført frem foran og sidder fint fast i en lille holder. Ingen løse ender eller irriterende dasken og dinglen der heller.

Udover rummet i tasken til væskeblæren, der kan rumme 0,7 liter, er der et lille rum med god plads til en iPhone, lommetørklæder og andre fornødenheder. Hvis man afstod fra at medbringe en omfangsrig mobiltelefon, tror jeg godt man kunne have sin løbejakken deri.

I bæltets sider er der yderligere een netlomme og en mindre lynlåslomme i hver side. Passende til nøgler eller småpenge i lynlåslommerne og måske gels i netlommerne.

Supersmart og kompakt.

Jeg kan ikke udelukke at jeg bliver dødsensirriteret på det her bælte senere, men det er en ret god anbefaling at jeg stadig er glad for det efter syv kilometer i vanvittig blæst, der truede med at blæse mig helt ud af kurs flere gange undervejs.

2 kommentarer:

  1. Tillykke med dit nye bælte, og at det ser ud til, at fungere for dig.

    Indlæget fik mig til at tænke på, at jeg har to væskebælter, en ekstra bæltepunk samt to nummerbælter. Det er vist kun det ene nummerbælte jeg synes om, at løbe med, og det er naturligvis det bælte, hvor numrene skal have en bestemt bredte for, at kunne virke!

    Skrevet kortere, jeg dele dine frustrationer over nye dimser til løb.

    Og pu ha ja, hvor det blæste i dag. Jeg var ved, at blive blæst at vejen flere gange.

    SvarSlet
  2. Du kender det, kan jeg læse. Det er sært, for jeg kan rigtigt godt lide TANKEN om nye løbedimser. Men de er for det meste meget irriterende at vænne sig til.....

    SvarSlet