fredag den 30. marts 2012

Frivillig fredagsmeditation

Oh, hvor jeg trængte til at sætte tankerne i frigear på dagens løbetur i dag og sikke det lykkedes



Vejret var ret så udsøgt. Det føltes lidt køligt da jeg løb hjemmefra, men jeg satte alligevel afsted i min uldne tshirt med en vindjakke over og det viste sig at være meget passende påklædning.
Og en god lejlighed til lidt mere dokumentation i forbindelse med mit meget ulækre eksperiment.

Vinden kom fra et andet sted end den plejer i dag, men selvom det betød modvind på nogle modbydelige lange åbne stræk, opdagede jeg det lige knap fordi jeg var helt optaget af alt det der (ikke) foregik i mit hovede.

Der hvor der var læ, for eksempel på "Den Korte Vej", var der til gengæld så overraskende varmt at jeg måtte tage mig i at krydse vejene for at holde mig i skyggen og det var dejligt at opdage sådan et sikkert tegn på lune i luften.
Og så tænkte jeg lidt på de dejlige stegende hede ture jeg løb sidste sommer og snart er det tid til milde morgenløbeture igen, hvor jeg kan have verden næsten helt for mig selv.

Jeg er som altid en lille smule træt af at løbe de samme ture igen og igen og igen. Især den sidste og den første kilometer omkring mit hjem har jeg bare set så tit at det næsten ikke er til at bære. Men undervejs kan jeg lægge en 8 - 10 kilometer igennem et sommerhusområde, der tilsyneladende byder på uudtømmelige muligheder for omveje og hvis man tager dem fra forskellige retninger, ser man også ting man aldrig har bemærket før, så det går alligevel an.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar