onsdag den 22. august 2012

20 grader er godt vejr

Jeg havde en herlig løbetur i går.

Jeg begyndte at glæde mig, da jeg småfrøs en lille bitte smule på indkøbsekspeditionen gennem den lokale gågade.

Desværre havde jeg fået varmen igen, da jeg trak i løbetøjet, men med godt med vind blev det intet sted undervejs så trykkende varmt som det ellers har været i nogen tid og jeg havde en meget god tur.

Jeg har længe forgæves forsøgt at holde pulsen stabil på ti kilometer ved at holde farten lidt nede, men på de varme dage er den alligevel stukket af og løbet i vejret efter fem kilometer, hvilket har givet mig nogle lidt for hårde og frustrerende ture med både høj puls og irriterende lav hastighed.
Men i går lykkedes det at ramme en fornuftig og behagelig arbejdspuls i løbet af en kilometer eller halvanden og så blev den der de næste knap otte kilometer, til jeg besluttede mig for at give den lidt gas på den sidste kilometer hjem.

Meget tilfredsstillende.

Selvfølgelig tilskrev jeg min cykel en lille smule af æren for successen, måske har det allerede haft en effekt at træne udholdenheden i det rigtige pulsinterval. Måske var jeg bare heldig med vejret...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar